BLOG - Lični stav Nikole Tomaševića

ilustracija ilustracija foto:pixabay.com/JooJoo41

Jedan od pratilaca na Fejsbuk grupi Gornji Milanoac, postavio je juče 7. avgusta 2019. godine, pokrenuo je temu sledeće sadržine: "Mislim da gradske autobuse koji nas dave sa olovom iz auspuha u velikim količinama treba zameniti sa drugim opcijama. Ovo stvarno nije normalno. Bolje sprečiti nego lečiti!"

Zbog toga što sam se osetio dužnim da reagujem, zbog važnosti pitanja, prenosim javnosti svoje stavove o izrečenom.

Autobusi su sporni iz više razloga. Najpre, koliko se sećam, sporan je bio sam proces izbora prevoznika, a zatim i zbog zagađenja. O saobraćajnim gužvama i začepljenjima i da ne govorimo. Ali, šta vrede i električni autobusi, ako imamo desetine, ako ne i stotinu taksi vozila na ulici? Kolika je prosečna starost tog voznog parka? Za koji mesec će 2020, a mi imamo na ulici prosečno star auto koncepta iz poslednje decenije 20. veka. EURO 5 je misaona imenica mnogima, Balkan je auto-otpad ostatka Evrope, a nova vozila su preskupa i vozi ih džavna uprava i pomalo privreda. Škode su naročita pasija funkcionera vladajuće stranke, valjda zato što predsednik vozi Oktaviju.

Što bi rekao Basara, pitanje od milion evra glasi: Otkud tolika taksi vozila na ulici?

Kad su mnogi ljudi otpuštani proteklih decenija, jedan deo onih koji je uspeo da uzme neku otpremninu, kupio je auto i registrovao taksi, ne bi li "sastavio" do penzije. Zašto? Zato što nije bilo države da garantuje otkupnu cenu maline illi borovnice, ili da podstakne investiranje u neki drugi, našim uslovima primeren i isplativ posao.

Na koncu, koliko ljudi putuje autom na svoje radno mesto u obe industrijske zone? Čemu javni prevoz ako svi idu kolima? Pa, i predsednik opštine koristi auto u privatne svrhe.Ona crna (gle čuda!) Škoda nikad nije pakirana na za nju previđeno mesto.

Dakle, ne možemo kriviti ljude koji voze taksi zato što ne mogu da zarade drukčije, niti ljude što putuju od posla do kuće i natrag autom, jer je tempo savremenog života nesnosan. Gradu je potreban čistiji vazduh i dobar pouzdan, ekološkiji i efikasan javni prevoz, ali i javni prevoz kojim se ljudi voze. Problem je sistemski, jer je sam sistem ju problemu.Sve se svodi na političke promene, a svemu prethode promene u glavama ljudi. Po svim pianjima.

 

Nikola Tomašević

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Ocenite ovaj članak
(8 glasova)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Go to top