Jovan Tomović i Dragoljub Vukadinović medju počasnim ambasadorima

Dobitnici Povelje počasni ambasador primenjene filozofije marketinga Dobitnici Povelje počasni ambasador primenjene filozofije marketinga foto:Marko Zorić

 

"Postoje neumorni ljudi, koji se nikada ne mire sa postojećim. Koji stalno teže progresu, boljem, lepšem, plemenitijem i bogatijem sadržaju života.  Svoga i okruženja. Kome se stalno osećaju dužnim. A nisu" – zapisano je u povelji  POČASNIH AMBASADORA primenjene filozofije marketinga, koje su prošle nedelje uručene u sklopu promocije knjige SVEDOČANSTVO O JEDNOM VREMENU.

Medju 11 slavodobitnika čak dvojica iz Gornjeg Milanovca - Jovan Tomović i Dragoljub Vukadinović

- Oni su bili ljudi ispred vremena. Marketing nije bio njihov posao, ali su mu otvarali vrata. Drugčije vaspitani, sa dubokim osećanjem za ličnu i društvenu odgovornost,  za razvoj kadrova i stimulisanje stvaralačkog duha. To su ljudi koji su imali visoku svest da moraju ostaviti trag – rekao je, u najavi proglašenja članova Kluba POČASNIH AMBASADORA primenjene filozofije marketinga, Žozef Lončar, teoretičar i praktičar jugoslovenskog i srspkog marketinga sa više od 55 godina bogatog iskustva u ovoj oblasti.  

Nesvakidašnji  događaj 24. jula u sveačanj Sali beogradskog sajma bio je izmedju ostalog posvećen promociji knjige  „Svedočanstvo o jednom vremenu“  i   panel diskusiji na temu „Razumevanje filozofije marketinga i umeće njene primene, sa veoma renmomiranim učesnicima. Ipak, čini se da je celom događaju apsolutno neponovljivu težinu dalo prisustvo 11 odabranih ličosti jugoslovenske i srpske privrede, nauke i marketinške prakse.  Oni su proglašeni članovima Kluba POČASNIH AMBASADORA primenjene filozofije marketinga.

Dragoljub Vukadinović 30 godina predvodi Metalac, foto: Marko Zorić

Organizaciono-programski odbor manifestacije je na ovaj način, u prvom redu svečane sale, okupio 11 ljudi čije biografije mnogo govore:  prof dr. KAROLJ KASAŠ  (osnivač „Potisja“ Kanjiža), profesor dr MILADIN.MŠEVARLIĆ  (predsednik Upravnog odbora Društva srpskih domaćina, najagilniji borac  protiv GMO u Srbiji);  prof.dr MILIVOJE PAVLOVIĆ (autor udžbenika Javni odnosi tj. Nauka o komunikologiji po kojem se predaje na četiri univerziteta); RADE SVILAR  (čije ime se vezuje za razvoj i stasanje Apatinske pivare); DRAGOLJUB VUKADINOVIĆ (30 godina predvodi Metalac); JOVAN TOMOVIĆ  (koji je od radionice za proizvodnju bombona 26 godina stvarao gigant prehrambene industrije u Jugoslaviji PIK Takovo); MIODRAG MIŠA BABIĆ (čije je delo Hemofarm, ali Hemograd..); NIKOLA PAVIČIĆ (prva asocijacija za Sintelon i Tarket); NIKOLA STOJŠIĆ (legendarni predsednik PK Vojvodine koji je insistirao da se privrednici Vojvodine marketinški obrazuju); MIROSLAV ŠUTIĆ (osnivač prve agencije za marketinška istraživanja u Jugoslaviji); MIRJANA ZEKOVIĆ (uspešna direktorka marketinga LJUbljanske banke.

- Iza ovih ljudi su brojna dela i 50-ak fabrika koje još uvek postoje.  U naše vreme pravile su se fabrike, a danas se ulaže u banke, kladionice, kafiće... Zato je teško marketinškim poslenicima da se izbore sa profesionalnim, etičkim i drugim dilemama.... – reako je Nikola Pavičić primajući priznanje.

Doajen posleratne privrede Jovan Tomović (desno), nekadašnji generalni direktor „Takova“ foto:Marko Zorić

Posebna atrakcija za sve prisutno bio je svakako doajen posleratne privrede Jovan Tomović, koji je bio generalni direktor „Takova“ punih 26 godina i od fabrike bombona sa 28 zaposlenih ostavio svojevremno giganta sa skoro 4.000 radnika. On je upozorio da danas ima mnogo kompanija koje načesno rade svoj posao i da marketing to mora da ima na umu ako razmišlja o etičkim principima, a posebno nije dobro da marketing privredu gleda odozgo.      

 

MARKETING KROZ PRIČE 88 AUTORA

Obimna knjiga, sa nalovom  SVEDOČANSTVO O JEDNOM VREMENU,  koju su potpisala 88 autora, uglavnom iz Srbije, a nekolicina iz Hrvatske i Slovenije.  Selektor i urednik izdanja je bio glavni i odgovorni urednik časopisa sveta marketinga TABU, jedan od samo dvojice živih doajena – Žozef Ivan Lončar. Izdavač je pančevačka agencija „Svet marketinga“ ranije poznata kao MARK-PLAN.

Na više od 600 strana sa preko 500 fotografija, crteža, ilustracija, grafikona... govori o prošlosti, sadašnjosti i delom viđenja budućnosti marketinga. Među autorima njih 77 su iz sveta praktičara, a 11 naučnih radnika i pedagoga, uglavnom univerzitetskih profesora. Izdavač knjige je agencija Svet marketinga, ranije poznata kao MARK- PLAN

U sklopu promocije održan je panel „Razumevanje filozofije marketinga i umeće njene primene“ u kome su učestvovali Igor Černiševski (Direct media); Miloš Lukić (New startegy); docent dr Tatjana Mamula;  docent dr Tatjana Mamula (agencija Masmi)  i Miroslav Šutić (agencija Partner). Moderator je bila docent dr Milica Slijepčević (direktorka marketinga Dunav osiguranja) a animator diskusije Gordana Vlajić, stručnjak za odnose s javnošću.     

 

N.V.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Ocenite ovaj članak
(9 glasova)

 

 

 

 

 

Go to top