Metalac - Industrija 4.0 globalni izazov

Metalac - Industrija 4.0 globalni izazov foto: Metalac a.d.

Najvažniji elementi i aspekti Nove industrijske politike Republike Srbije, tema je Panela koji je danas održan, u kompaniji “Metalac” u Gornjem Milanovcu.

Industrija 4.0 je 2011. godine definisana kao napredni model automatizacije industrije, a danas predstavlja opšti pokret za primenu računara u svim privrednim i drugim aktivnostima. Srbija od 2016. godine aktivno učestvuje u ovim procesima.

Panel: Industrija 4.0 – Nova industrijska politika Srbije, foto:gminfo.rs

"Srbija je u prethodne skoro tri decenije propustila dve tehnološke revolucije i mora se uključiti u četvrtu industrijsku revoluciju", jedan je od zaključaka današnje konferencije. Prelazak na „Industriju 4.0”, odnosno, na potpunu digitalizaciju kompletne industrijske proizvodnje, šansa je za brži ekonomski rast, dalji dinamičan rast izvoza i za otvaranje novih radnih mesta.

- Digitalizacija nije događaj, to je put. Mi smo značajno digitalizovana kompanija, i negde na srpskom nivou, mimo IT sektora, mi spadamo u gornji deo liste - rekao je Aleksandar Marković, generalni direktor Metalac a.d.

Aleksandar Marković, generalni direktor Metalac a.d. foto:gminfo.rs

S obzirom da nam predstoji izrada i usvajanje nove industrijske politike Srbije, koja je jedan od ključnih preduslova za zatvaranje poglavlja 20 u pregovorima sa EU, od Srbije se traži standardizacija i digitalizacija proizvodnje što zahteva angažovanje obrazovanog kadra.

- Inžinjeri koje imamo su jako dobri. Medjutim, tog kadra nikad nije dovoljno. Tehnologije se veoma brzo menjaju, ono što se radilo pre deset godina sada je zastarelo. Morate stalno da apdejtujete znanje. Veoma je važno da dobijete obrazovani kadar i da im obezbedite kontakt sa svetom i permanentnu edukaciju - kazao je Marković.

Digitalizacija zahteva radikalne promene biznis modela i pametnu specijalizaciju i zato su posebno tematsko mesto na konferenciji bila iskustva u Nemačkoj, Austriji i Švajcarskoj, kao i ključni globalni izazovi digitalizacije.

Srbija se našla u četvrtoj, poslednjoj grupi, zemalja sveta koje su sprovele, i još sprovode, digitalnu transformaciju. Dok Švajcarska, Nemačka i SAD, planiraju da do 2020. ulože 20 milijardi evra u digitalne inovacije, u Srbiji takva strategija i ulaganja još nisu definisani.

prof.dr. Radivoje Mitrović, dekan Mašinsko fakulteta Univerziteta u Beogradu, foto:gminfo.rs

- To je moguće ostvariti ako bi smo u trouglu država - akademska zajednica - privreda napravili konsenzus i o tome dominantno razgovarali sa Evropom i tražili svoje mesto i nudili argumente za ovo za šta se zalažemo - rekao je prof.dr. Radivoje Mitrović, dekan Mašinsko fakulteta Univerziteta u Beogradu

Miroslav Lutovac iz Privredne komore Srbije je istakao da je današnji skup u kompaniji Metalac, u jednoj firmi koja je primer za ugled, pravi modalitet kako do te izmene iskustava znanja može da se dodje.

Miroslav Lutovac, PKS, direktor sektora industrija, foto:gminfo.rs

- Sistem je taj koji treba da omogući da ideje zažive. One se dese ali uvek je mnogo teže usvojiti nešto, nego zadržati te pozicije. U tom smislu i ova vrsta susreta privrede danas u jednoj firmi, koja je primer za ugled, jeste pravi modalitet kako do te izmene iskustava znanja može da dodje - rekao je Lutovac.

Mnoga od najtraženijih zanimanja na svetu pre samo pet-šest godina nisu postojala. Digitalizacija industrije neophodna je i zbog činjenice da je danas na listi 500 najuspešnijih ostalo samo 12 odsto kompanija koje su na toj listi bile i pre 60 godina. Više od 400 nekada moćnih kompanija, koje su bile sinonim za uspeh, izbrisano je sa poslovne mape sveta jer nisu ulagale u razvoj baziran na novim znanjima i tehnologijama.

 

Metalac digital

Sve što Metalac jeste, može i hoće u realnom svetu, kao kompanija, proizvod, usluga i brend, treba da postigne i u virtuelnom. Proces digitalne transformacije ima upravo to za cilj. "Svet je uveliko krenuo u tom pravcu, a mi, kao i uvek, idemo u korak sa promenama", kažu u kompaniji Metalac.

Jedan dug i važan proces, poznat kao digitalna transformacija, dobio je kompanijsku podršku još prošle godine kada je Metalac ozvaničio osnivanje 15. zavisnog društva – Metalac digital, sa ciljem da obezbedi dugoročna profitabilnost na digitalnom tržištu.

Danas ima oko 15 web prezentacija, Facebook i Instagram adrese, internet prodavnicu i solidnu polaznu osnovu da integriše digitalne kanale, marketinške alate i sveukupnu bazu podataka, kako bi obezbedio viši nivo kompetencija, organizacije i sposobnosti strateškog nastupa na digitalnom tržištu.

Današnji skup organizovali su kompanija „Metalac“ i Mašinski fakultet u Beograd, koji je i lider Pokreta za industriju 4.0 u privredi i obrazovanju mašinskih inženjera, uz podršku Privredne komore Srbije.

 

V. Popović, gminfo.rs

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Ocenite ovaj članak
(4 glasova)

 

 

 

 

 

 

Go to top