CINS: Tajni izveštaj REM-a: Televizije pred izbore u službi Vučića

ilustracija ilustracija foto:pixabay.com

Skriveni izveštaj Regulatornog tela za elektronske medije (REM) o medijskom izveštavanju tokom izborne kampanje 2016. pokazuje da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u službi vladajuće Srpske napredne stranke (SNS), koja je na tim izborima odnela ubedljivu pobedu, prenosi Centar za istraživačko novinarstvo (CINS).

Skoro sve televizije sa nacionalnom frekvencijom su emitovale emisije, redovne i specijalizovane, kroz koje je u najvećoj meri promovisan predsednik Aleksandar Vučić, navodi CINS pozivaući se na izveštaj REM-a u koji je imao uvid.

Medijska udruženja, nevladine organizacije i opozicija su sve vreme kampanje ukazivali na Vučićevu medijsku sveprisutnost i željno su iščekivali izveštaj REM-a koji je prethodnih godina redovno beležio ponašanje emitera tokom kampanja i kasnije u izveštajima ukazivao na favorizovanje, uglavnom, vladajućih stranaka.

Nakon što su zatvorena biračka mesta i posle nego je proglašen pobednik, REM je odlučio da prekine višegodišnju praksu objavljivanja izveštaja o nadzoru pružalaca medijskih usluga tokom predizborne kampanje, što je odmah pobudilo sumnju u javnosti da su SNS i Aleksandar Vučić bili toliko favorizovani da je neko morao da zaustavi njegovo objavljivanje.

U njemu se vidi kako su nacionalni emiteri, televizije sa nacionalnom frekvencijom, promovisale vladajuću stranku i njenog prvog čoveka, dajući im u pojedinim slučajevima čak četiri puta više vremena nego opoziciji.

Službe REM-a su utvrdile da je od 4. marta do 21. aprila 2016, izborna lista čiji je nosilac bio Aleksandar Vučić u centralnim informativnim emisijama (dnevnicima i vestima u udarnim terminima) bila zastupljena šest sati i 25 minuta, odnosno skoro trećinu ukupnog vremena koje su kandidati imali, dok je opoziciona DS dobila dva sata i 46 minuta.

 Izvor: CINS

Ceo tekst OVDE

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to Twitter
Ocenite ovaj članak
(2 glasova)
Go to top