• 01.10.2025.

Dveri GM: Zavaravanje pristupnom saobraćajnicom

„Pristupna saobraćajnica postala je simbol neispunjenih obećanja, nepostojanja vizije i pravih ideja, kao i nesposobnosti i nestručnosti lokalne vlasti,“ kaže se u saopštenju SP Dveri OO Gornji Milanovac koje prenosimo u celosti.

„Prošlo je punih pet godina od kako je puštena u saobraćaj deonica auto-puta „Miloš Veliki“ od Preljine do Ljiga. Od tada se govori i o izgradnji pristupne saobraćajnice do Gornjeg Milanovca. I, eto, sve do sada dobili smo jedno veliko ništa. Čak i ako bi radovi počeli ovoga trenutka, pitanje je kada bi se završili.

Ovo praktično znači da je bilo lakše izgraditi auto-put nego pristupnu saobraćajnicu do njega, u dužini od samo desetak kilometara. Sramota je još veća kada se uzme u obzir činjenica da se većim delom radi o proširenju i revitalizaciji već postojećeg regionalnog putnog pravca, a manjim delom o izgradnji nove deonice. Pa, treba li da celu deceniju čekamo tu pristupnu saobraćajnicu?

U aprilu kada je u poseti bio Vučić, Kovačević je obećao da će radovi početi u julu. U maju je došao i Drobnjak, Kovačević obećava početak radova već u junu, a do proleća naredne godine i završetak radova – slučajno će tada biti i izbori. A da i ne pominjemo obećanja iz januara prošle godine po kojima smo već trebali uveliko da se vozimo ovom saobraćajnicom.

Zašto je važno pitanje pristupne saobraćajnice? Pa, zbog toga što bi to trebalo da bude tek prvi korak ka prilagođavanju opštine auto-putu i korišćenju svih potencijalnih prednosti koje on pruža.

Kada ovo kažemo mislimo pre svega na to da nije dovoljno povezati samo Milanovac sa auto-putem. Potrebno je da i svi ostali delovi opštine budu dobro povezani sa auto-putem.

Takođe, pored korišćenja prednosti koje nudi auto-put, potrebno je rešiti i probleme koji su nastali njegovim prolaskom. Poznato je, naime, da od izgradnje auto-puta veliki broj autobusa zaobilazi Gornji Milanovac. Zbog toga je mnogim građanima naše opštine otežano putovanje u različitim pravcima. Osnovni problem koji bi se rešio izgradnjom pristupne saobraćajnice se u međuvremenu sam rešio.

Naime, teretni saobraćaj se vratio na magistralu. Verovatni razlog za to je prevelika cena putarine za kamione, pa se vozači i vlasnici firmi sve više opredeljuju za jeftiniju varijantu.

Sa druge strane koliko će biti povoljnije vozačima putničkih automobila da koriste novu pristupnu saobraćajnicu? Predstavljenim projektom je predviđeno da maksimalna brzina bude 60 km/č, da se većim delom prolazi kroz ista naseljena mesta i da će imati bezbroj priključaka i prilaznih puteva.

Pomenuli bi još jedan veliki promašaj ovog projekta, a tiče se nove industrijske zone u Srčaniku – „ni na nebu ni na zemlji“!?

Želimo da ostane upamćeno i da je Kovačević obećao da sve ovo neće koštati više od 10 miliona evra – naših para bez obzira što će sve ići na teret republičkog budžeta!

I na kraju, i pored svih ovih primedbi ističemo da apsolutno nismo protiv izgradnje pristupne saobraćajnice. Svesni smo da davanje primedbi i predloga ovoj vlasti od strane opozicije je uzaludan posao. Ipak, ponovo želimo da naglasimo da bi bilo lepo i korisno da se u okviru pristupne saobraćajnice izgradi i biciklistička staza. To je sport koji je u usponu, a vožnja kroz našu opštinu bi mnogim njegovim ljubiteljima predstavljala veliko zadovoljstvo.

Takođe, imajući u vidu da je u toku rata štab generala Mihailovića bio na Ravnoj Gori, ponovo predlažemo da ova saobraćajnica dobije naziv „Ravnogorski put“, stoji u saopštenju koje potpisuje medijski tim SP Dveri OO Gornji Milanovac.

Pratite portal GMinfo.rs i na društvenim mrežama InstagramFejsbuk i Tviter.

 

 

Violeta

Prethodni članak

JKP: Pucanje cevovoda u Prvomajskoj

Sledeći članak

Izveštaj iz Kovid dela Opšte bolnice – 21. septembar