• 7 јуна, 2020

Transparentnost Srbija: Država za kampanju daje 21.500 evra po osvojenom mandatu

Sve izborne liste na parlamentarnim izborima, koje podnesu jemstvo i dobiju više od 1 odsto glasova (manjinske liste 0,2) dobiće između 60 i 70 hiljada evra iz budžeta Srbije za pokrivanje troškova izborne kampanje. Tačan iznos zavisiće od broja proglašenih listi, a ukoliko ih bude 20, kao na prethodnim izborima, pet dana pred izbore će im biti uplaćeno po 7,924,000.00 dinara, objavila je Transparentnost Srbija.

Oni koji pređu cenzus dobiće oko 21.500 evra po poslaničkom mandatu, tako da će stranke i koalicije koje ostvare novi troprocentni cenzus, dobiti za pokriće troškova još 170 hiljada evra (20.287.232 dinara). U slučaju da jedna lista osvoji polovinu poslaničkih mesta, po tom osnovu će steći pravo na čak 2,7 miliona evra budžetskih sredstava.

Daleko manja sredstva se izdvajaju iz lokalnih budžeta, pa se tako, čak i u gradu srednje veličine, može očekivati da bi svaka lista mogla da računa na budžetsku podršku od svega 20 hiljada dinara. Oni koji pređu cenzus mogli bi da računaju na još oko 30 hiljada dinara po odborničkom mestu.

Transparentnost Srbija navodi da se se već 15 godina zalaže za uspostavljanje sistema finansiranja kampanje iz budžeta koje bi, kako kažu, bilo logičnije i svrsishodnije.

„Iako su Vlada i Skupština Srbije još 2013. planirale da se Zakon o finansiranju političkih aktivnosti unapredi, pravila o raspodeli budžetskih sredstava nisu menjana ni posle preporuka ODIHR iz 2016. i 2017. Transparentnost Srbija, kao i neki od učesnika dijaloga o izbornim uslovima u leto 2019, davali su predloge u vezi sa uređenjem finansiranja iz budžeta, ali rasprava o ovim odredbama zakona nije bila otvorena“, saopštila je ova orgnizacija.

Transparentnost Srbija i ove godine sprovodi monitoring finansiranja izborne kampanje, funkcionerske kampanje i njenog medijskog predstavljanja.

Na uzorku od 10 gradova utvrđeno je da je samo jedna lokalna samouprava pravilno odredila novac koji će raspodeliti učesnicima izborne kampanje u svojim budžetima, pri čemu u dva grada ova sredstva uopšte nisu planirana, navodi TS.

Izvor: N1

Violeta

Prethodni članak

Domovi zdravlja i zavodi u rukama države

Sledeći članak

Promocija javnih poziva i konkursa