• 06.10.2025.

Zbunjujući saobraćajni znaci

foto: dveri.rs

„Saobraćajna signalizacija mora biti jasna, nedvosmislena i potpuna, bez zbunjujućih elemenata. Za posetioce naše opštine ona predstavlja njeno prvo lice koje se vidi“, saopštavaju iz OO Dveri i dodaju: „Saobraćajni problemi u Gornjem Milanovcu predstavljaju jedan od razloga za svakodnevno nerviranje vozača. Pored nepotrebne i konfuzne naplate parkiranja, koju smo već kritikovali, tu je i zbunjujuća i neodgovarajuća saobraćajna signalizacija.“

Dverjani u savom saopštenju navode nekoliko primera.

1. Kada krenete prema Kragujevcu, ispred mosta preko Despotovice, stoji znak koji obaveštava da se nailazi na naseljeno mesto i da je maksimalna dozvoljena brzina 50 km/h. Iza mosta stoji znak koji kaže da je maksimalna dozvoljena brzina 40 km/h. Petnaestak metara iza njega nalazi se znak koji kaže da je u slučaju snežnih padavina maksimalna dozvoljena brzina 40 km/h. A kada ne pada sneg …. U svakom slučaju, petnaestak metara između dva znaka obavezno je 40 km/h. Zašto?

2. Zaustavna linija u traci za skretanje levo u Železničkoj ulici na raskrsnici kod Idee je iscrtana na takvom mestu da, kada se tu zaustavi neko vozilo, ne mogu da prolaze autobusi i kamioni koji sa magistrale ili iz ulice Vojvode Mišića skreću prema industrijskoj zoni, pijaci i autobuskoj stanici..

3. Na kraju Ulice Miloša Velikog, gde se ona ukršta sa Železničkom ulicom, ne postoji znak za ukrštanje sa ulicom sa pravom prvenstva (Železničkom).

4. Raskrsnica kod diskonta „KIM“ je nepotpuno regulisana. Ne postoji znak „STOP“ koji je nekada bio i koji je verovatno oboren i odnet. 

„Kada je reč o održavanju, navedimo i to da zeleni signal za skretanje ulevo na raskrsnici kod hrama Svete Trojice, u samom centru, ne radi već mesec i po“, kažu iz OO Dveri i dodaju da se „zaustavne linije nepotrebno crtaju u ulicama sa pravom prvenstva i ispred kružnih tokova, gde već postoji okrenuti trougao ili trougao koji obaveštava da se nailazi na kružni tok.“

Iz OO Dveri ističu da je kvalitet boje kojom se obeležavaju kolovozi vrlo loš, pogotovu u pogledu trajnosti i vidljivosti kada pada kiša.
„Naravno, nisu ovo jedini nedostaci saobraćajne signalizacije u Milanovcu. Ima ih još dosta. Napominjemo samo da signalizacija mora biti jasna, nedvosmislena i potpuna, bez zbunjujućih elemenata. Za posetioce naše opštine ona predstavlja njeno prvo lice koje se vidi“, navode u svom saopštenju +

Milanovački dverjani opštinskim čelnicima postavljaju sledeća pitanja:
1. Ko u opštini Gornji Milanovac vrši kontrolu ispravnosti saobraćajne signalizacije? Postoji li stručno lice u opštinskoj administraciji koje kontroliše vertikalnu i horizontalnu signalizaciju? Ko vrši prijem izvedenih radova?
2. Kakva je saradnja saobraćajne policije i opštinske administracije u pogledu stanja saobraćajne signalizacije? Ko je zadužen za održavanje saobraćajne signalizacije i mogu li se nedostaci otklanjati brže i efikasnije?

Violeta

Prethodni članak

U susret 15. Bijenalu

Sledeći članak

Rukomet (ž): Ubedljiva pobeda Milanovčanki