• 25 septembra, 2020

Korak bliže pristupnoj saobraćajnici, cena u međuvremenu porasla

foto: GMInfo

Milanovačka skupština opštine (SO) na drugom redovnom zasedanju usvojila je juče Plan detaljne regulacije (PDR) za izgradnju pristupne saobraćajnice autoputu „Miloš Veliki.“

Nešto više od 9 kilometara, do Klatičeva nov put, odatle do Takova proširenje postojećeg, polazi od „Tenka“, gradiće ga državnim novcem… već su i stručnom i širem auditorijumu dobro znane stavke u priči o ovom projektu. Brojni najavljeni termini početka izgradnje, rani i ostali javni uvidi, javne rasprave za građanstvo i privredu, više prezentacija za medije, uvek aktuelna eksporprijacija zemljišta i, naravno, nezibežna politička upotreba kroz obećanja i njihova osporavanja, takođe su više nego prisutni poznati elementi u formalnoj i neformalnoj debati na ovu temu. I dalje, međutim, nisu – pravi rokovi za početak i završetak, konačna cena, ime izvođača. Ovi odgovori čekaju potpisivanje ugovora o izgradnji, mada procene koštanja već variraju od jednocifrenih do dvocifrenih brojki.

foto: GMInfo

Ipak, juče je u obimnu fasciklu neophodne dokumentacije za ovaj poduhvat ubačena i konačna verzija PDR-a pristupne deonice, kojoj su odbornici SO, bez mnogo diskusije, dali zeleno svetlo posle konciznog izlaganja Marka Perišića, predstavnika Saobraćajnog instituta CIP , od koga smo saznali i neke nove detalje, koje nije teško pozdraviti visokom ocenom, ukoliko sve bude onako kako je objasnio.

Planska dokumentacija je gotova i danas sam je predao na pisarnici opštine. – rekao je Perišić. – Da znate i to da je ova pristupna saobraćajnica sada proglašena za projekat od državnog, ne samo od opštinskog, značaja. Uradili smo je tako da će i oko 4,5 kilometara zbirnih pristupnih puteva, uz neznatne izmene, biti asfaltirani i zadržaće svoju namenu kako nijedno selo ne bi ostalo odsečeno. Tako će biti podignut ceo kapacitet ovog prostora, ekonomski, infrastrukturno, funkcionalno i u smislu vrednosti za buduća razvojna ulaganja.

foto: GMInfo

U plan su, posle brojnih konsultacija, uključene sve karakteristike neophodne da zadovolje privredne aktivnosti milanovačkih preduzeća, među kojima su neka od najvećih izvoznika Srbije.

Jedna od ključnih stvari koje smo odredili je da novi deo trase, iako će on imati sve karakteristike puta višeg reda, ostati kao opštinski put, pa će mnogo lakše ljudi dolaziti do dozvola za gradnju i delatnosti jer će to raditi vaša administracija ovde. – istakao je Perišć. – A deo od Klatičeva do petlje u Takovu vodiće se i dalje kao državni put, pa će ga republika održavati.

foto: GMInfo

Ostaje još, kako je rekao, da se odobri zahtev za lokacijske uslove, tehnička dokumentacija za same radove i dobije građevinska dozvola. Prema rečima predsednika opštine, Dejana Kovačevića, koji je još ranije izjavio da sa eksporprijacijom zemljišta nema većih problema, praktično se od sada čeka samo potpisivanje ugovora za izgradnju. U toku su, kako je dodao, pregovori sa jednim kineskim izvođačem radova.

Opozicija je podsetila da su obećanja u više navrata nagoveštavala početak radova mnogo pre, poslednje je bilo za april ili maj ove godine, pa se pitaju kako je to bilo moguće kad se danas vidi da dokumentacija ipak nije ni bila kompletirana? Bez obzira na to, svi odbornici, uključujući i opozicioni PSOGM, glasali su da se PGR usvoji.

foto: GMInfo

Izgradnja puta biće plaćena novcem iz republičkog budžeta, dok je milanovačka opština od svog novca izdvojila za izradu planske dokumentacije, osim CIP-ovog PGR-a, koji je finansirala republika. Otkup zemljišta takođe se plaća iz državne kase.

Verujem da će do kraja godine biti gotova projektna dokumentacija za priključenje Gornjeg Milanovca na auto-put, jer mislimo da je to potrebno. Ta investicija će nas koštati 17,5 miliona eura, – izjavila je početkom prošlog meseca ministarka građevine, Zorana Mihajlović.

Kako je krajem januara ove godine, na prezentaciji projekta privrednicima, rekao Dejan Kovačević, ceo posao na osnovu procenjene vrednosti, ne bi trebalo da košta više od 10 milona eura.

Detaljnije karakteristike pristupne saobraćajnice možete pogledati OVDE.

M.Mijatović/gminfo

Milos

Prethodni članak

Čitalac reporter upozorava

Sledeći članak

U Šilopaj dolazi sve više porodica, čak i iz Rusije, ali imaju problem