• 06.10.2025.

Pet najvećih zamki trgovaca u marketima: Pazite se čuvene akcije „1+1 gratis“

foto: pixabay.com/ilustracija

 

Kupovina proizvoda na akciji i brojne druge pogodnosti koje nam nude prodavnice, često su nam velika olakšica pri plaćanju, posebno imajući u vidu inflaciju sa kojom se suočavamo poslednjih meseci, a koja podiže cene iz dana u dan. Ipak, pri svakoj kupovini obratite pažnju, jer se marketi služe raznim trikovima da privuku potrošače da neki proizvod kupe, a račun na kasi ne da nije umanjen, nego je često i veći.

Povećaju cenu proizvoda pre nego što je snize

Basnoslovna sniženja koja nas mame neretko su zapravo redovna cena tog proizvoda.

Naime, prodavci nekoliko dana pre sniženja uvećaju cenu proizvoda, a potom redovnu cenu prikažu kao sniženje, piše „Nova.rs“.

Nekome ko samo prođe kroz prodavnicu ovo neće ni zapasti za oko, ali na ovo treba veoma obratiti pažnju.

Na rafu akcija, a na kasi…

Još jedan primer iz prodavnica jesu akcije koje više na važe. Ispod određenih proizvoda stoji akcijska cena, a informacija o trajanju te akcije je ispisana toliko sitnim slovima, da će vam, u najmanju ruku biti potrebna lupa da vidite do kada je proizvod na akciji.

I naravno da se akcijske cene na rafovima zadrže i po nekoliko dana od završetka iste, a na kasi nam se naplati redovna cena.

Otvorite četvoro očiju kada kupujete suđe u marketu

Možda ne biste ni pomislili na to, ali morate biti oprezni i kada u marketu želite da kupite čaše, tiganj ili šerpu.

Neretko se isod cene činije, recimo, nađe cena jedne čaše, pa vam je i tu, kao i u slučaju sa akcijama, potrebno oštro oko

Popust od 50% ili ipak ne

Ovo se odnosi na sve prodavnice, uključujići i butike, ali i drogerije,

Veliki natpis da je popust 50% pokvariće nam saznanje da jedno malo „do“ menja sve.

Najčešće se radi o popustu od 10-20%, a on svakako spada u ovu kategoriju do 50%.

Čuveno 1+1 gratis

Još jedna od zamki u marketu je čuvena akcija 1+1 gratis.

Dva ista proizvoda, upakovana, dobijate po povoljnoj ceni. Međutim ,ono što se često dešava jeste da kada te proizvode kupite odvojeno, proći ćete jeftinije i to za desetak dinara – zato se ne zalećite!

Ono što treba da znate kao potrošač, a što je i vidno istaknuto u većim marketima, to je da cena proizvoda na kasi mora odgovarati onoj na rafu, u pritivnom, možete dobiti novac nazad.

Opširnije na Nova.rs.

 

Violeta

Prethodni članak

Predstava: Pošteni provalnik

Sledeći članak

Impuls centar organizovao predavanje Karijere u digitalnom marketingu