• 24 septembra, 2020

Koliko smo spremni da podržimo medije u Srbiji

U domaćoj javnosti postoji svest o neophodnosti pružanja finansijske podrške nezavisnim i lokalnim medijima, kao i o konkretnom iznosu koji bi mogao biti izdvojen na mesečnom nivou. Ali, u Srbiji postoji i nedovoljna informisanost po pitanju raspodela budžeta namenjenih medijskim kućama i redakcijama. Sve ovde navedeno proističe iz ključnih nalaza istraživanja „Potrebe i navike medijske publike u Srbiji” koje je sprovedeno u junu prošle godine. Čak 33 odsto ispitanika u navedenom istraživanju smatra da mediji u Srbiji već dobijaju neophodnu finansijsku podršku iz budžeta, odnosno od novca koji plaćaju poreski obveznici. Ovakav odgovor jasno otkriva da građanima nisu u potpunosti poznati načini raspodele budžetskih sredstava, odnosno da su ta sredstva u najvećoj meri nedostupna redakcijama nezavisnih i lokalnih medija koji poštuju principe novinarskog posla i objektivnog izveštavanja.

Isto istraživanje otkriva da je 11 odsto građana Srbije raspoloženo da podrži medije, i to sa prosečnim mesečnim iznosom od 745 dinara. Više od polovine ispitanika je spremno da medije podržava kontinuirano, dok su ostali raspoloženi za jednokratnu podršku.

Upitani za razloge, ispitanici kao glavne navode da žele da podrže medije koji obrađuju „teme koje su im lično važne” (38%), „omogućavaju informacije do kojih nemaju svi pristup” (15%), „zbog toga što je trošak zanemarljiv” (13%), a među ostalima pominju se jednostavnost mehanizma plaćanja, odnosno želja da se „podrže mediji koji imaju jasnu misiju”.

Kampanja „Nezavisni mediji zavise od tebe” fokusiraće se na ona pitanja i aspekte funkcionisanja medijske scene u Srbiji koji zahtevaju jasnije i glasnije odgovore, a sa ciljem da stvori dodatni prostor za dijalog i predstavljanje medija od kojih zavisi naše razumevanje društva u kojem živimo.

podrzimedije.rs

Violeta

Prethodni članak

Izdajem

Sledeći članak

Prvenstvo Srbije MK i vojničko oružje – Milanovčani najuspešniji klub prvenstva