• oktobar 21, 2019

Za 20 dana završetak radova na deonici Rudnik – Topola

Nezgodan teren, neozbiljnost nadležnih, vremenske neprilike i još „neke sitnice“ koče putarske radove

Veliki radovi na državnom putu II A reda 152, deonica Topola – Rudnik, na kome je trenutno na snazi izmena režima saobraćaja i koji se odvija naizmeničnim propuštanjem vozila jednom kolovoznom trakom, rekli su za GMinfo iz JP „Putevi Srbije“, da je završetak ovih poslova predviđen za 15. novembar 2016.godine. (Vest objavljena na našem portalu 27. 10 „Završetak radova na deonici Rudnik-Topola predviđen za 15. novembar“)

Zbog velikog interesovanja naših čitalaca, ali i meštana ovoga kraja, GMinfo obavio je „uviđaj na licu mesta“, obišao gradilišta i snimio situaciju i od nadležnih, na putu, saznao najvažnije informacije. Treba ovom prilikom reći i da je sajt JP „Putevi Srbije“ objavio 30.septembra 2016.godine da će radovi biti gotovi do 15.oktobra, ali rokovi su produženi, obaveštenje skinuto sa sajta, pa opet produženi, da bi zadnja informacija bila da će sve biti završeno do 15. novembra 2016.godine.

 Ukoliko vremenski uslovi dozvole dve trećine radova na relaciji Rudnik – Topola zaista će biti završeni do 15. novembra. To mogu da tvrdim za relaciju Bućin grob – most ispod Ilića kuća, ispod varošice Rudnik, koje je naše preduzeće dobilo na konkursu za izvođenje radova – rekao nam je Milan Bates, šef gradilišta „Srem-puteva“ iz Rume i dodao, – Takođe do ovoga datuma biće završeni i radovi JP „Putevi Srbije“, koji rade na relaciji Topola – Jarmenovci.

Međutim, deonica Jarmenovci – Rudnik, kroz zaseok Guriševci, nema šansi da ove jeseni bude završen.

– Putarske firme iz Ivanjice i Dumače (Šabac) dobile su najtežu deonicu, punu potpornih zidova, klizišta, mostova, prilaza, sa preko 5.000 kubika ugradnog građevinskog materijala, pa je njima rok za završetak radova pomeren za 1. mart, ali, pregledom ovoga terena, sumnjam da će i tog roka završiti radove, jer ide zima, kiša, hladnoća, sneg…  – zabrinut je Milan Bates. – Imamo i mi problema, ali oni su u privatno-svojinskim odnosima. Naime, dva vlasnika dela puta, koji prolazi kroz varošicu osporavaju nam radove. Ne ulazim u to da li su ili nisu u pravu, ali mi ne možemo da radimo na toj deonici. Opština nadležnost prebacuje na državu, država na opštinu, kao da nije u interesu da se radovi završe. Vlasnici bi i razgovarali, da se reši problem, ali nadležni sa njima neće da razgovaraju, pa to koči sve naše napore da u roku završimo započeto..., kaže naš sagovornik.

Saobraćajni kolaps u varošici Rudnik koji je nastao zbog visokih ivičnjaka

 

Kolaps koji nastaje zbog visokih ivičnjaka, koji su postavljeni u centru Rudnika i koji stvaraju ovu varošicu kao „prolaznu destinaciju“, bio je povod da o tome i inženjer Bates iz „Srem–puta“ iznese svoje mišljenje,

Nije problem u ivičnjacima! Struka zna, i tako je uradila, da se u centru Rudnika moraju postaviti visoki ivičnjaci, pre svega zbog bezbednosti pešaka. Ako trotoar zauzmu automobili pešaci moraju da izađu na ulicu, da ih zaobiću i ugroženi su. Lokalna uprava može da reši taj problem, da u centru Rudnika napravi parking mesta, ali kao da je to ne interesuje, pa ništa i ne radi na tom polju. Sadašnji prostor u centru varošice ( pijac, trg…) daje veliku mogućnost da se reši problem parkinga…

Otresiti i vispreni ing. Milan Bates napomenuo je i još nekoliko „sitnica“,
– Problema na terenu nema, 5-6 meseci meštani su nas super primili, bilo je tu i kafa i sokova, mi smo se trudili da bezbedno izvodimo radove, ali zabrinjava nezainteresovanost nadležnih, počev od opštine do republike. Niko da nas obiđe, popričao problemima, usmeri nas u nekom pravcu...

Za kraj napomenimo, radovi su stigli do kamenoloma „Mezulana“, kada dođe do totalne obustave saobraćaja do Rudnika se može stići preko zaseoka Salaši, Brezovica i Majdan, i to u periodu 9,00 – 17,00 časova. Kada pada kiša nema obustave saobraćaja…

Radovan Karaulić

Aleksandar Lazovic

Prethodni članak

NIS: Čađ koja se javlja prilikom loženja nije posledica lošeg kvaliteta ulja za loženje

Sledeći članak

Stari zanati u rudničko – gružanskom kraju (II): PUDARI